fredag, juli 30, 2010

Semester imorrn..!

Imorrn kommer äntligen min norska härliga dam till Gotland. Vi skall flänga runt på ön i 5 dagar, med lite restaurang, hotellövernattning och så förhoppningsvis en jävla massa beach! =)
Ska bli sjukt skönt att få frihet ett par dagar... sen väntar 9 dagar jobb efter det. Morsan och farsan måste ju såklart en tur till Finland och hälsa på min morfar också. Suck. Men det är lugnt. Har precis fixat så jag kan få ha bilen i sthlm under hösten så det väger upp!

Träningen igår blev kul, fick sällskap av en skånsk gäst i Semesterbyn. Han såg min crossfit-tshirt när han checkade in och nämnde att han också tränar en del CF. Så vi bestämde att köra ihop nån kväll i maskinhallen!
Joakim, polis arbetande i sthlm, hängde med i mitt OPT pass. Han har dock familj och jobb så träningen har kommit lite i efterkant men ville komma igång igen, så vi skalade passet så det blev lagom för oss båda.

10 min Muscle Up practise (tror egentligen det var HSPU, men jag har missat en del MU´s)

5 varv
25 Trusters m. 20kg viktplatta (OPT: Wall Ball´s 9kg)
20 Hang Power Clean 40kg (OPT: 47.5kg)
25 full KBS 20kg (OPT: 15x32kg)
2.30 min vila

1: 2.40 min
2: 3.09
3: 3.56
4: 3.36
5: 3.46

Detta var ett riktigt nasty pass.
Trusters med viktskiva var en pärs, den hamnar så långt från kroppen jämfört med en stång så det blir tufft för axlarna och bålen. Sen fick mina underarmar sån jävla stryk att jag knappt klarade hålla stång och KB, och jag fick det redan på första varvet. Fattar INTE varför jag fick sån ansamling av mjölksyra så snabbt!

Joakim jobbade på som satan. Tuff jävel de där. Hans egna ord efter träningen: "faen, tror aldrig ja vart så nära att spy efter träning som efter detta..! Detta var riktigt bra, det behövde jag."
Han brädade mig i vilja så det stod härliga till. =)

Ikväll kör vi igen! Ulla Hau hade vi tänkt... Gabbe är tillbaka på lill-ön så han vill nog med också. =)

Grattis till Herr Mathias Brunberg också!

Inga kommentarer: