söndag, augusti 01, 2010

Den där jävla Ulla Hau...

I förrgår så tog jag och Gabbe med oss Joakim till den där härliga backen i sanddynerna. Gött när man kan få ut lite god mjölksyra av att trampa sand. Sanden var dock lite fuktig så man fick bättre grepp... men man börjar nog få lite bättre klipp i stegen för det gick nog någon sekund snabbare på rundorna. =)

14 rundor blev det denna gång + ca 7-8 armhävningar på toppen efter varje.

Sen träning igår. Iaf om man tänker på att det faktiskt var en lördag kväll... Tjejen har ju kommit så vi tog oss lite tid utöver dagen och på nåt sätt så blev träningen en timme senarelagd hela tiden.... =) Charlotte körde samma träning som mig idag, hon vill bli stark sa hon... ;)

Push Press / Push Jerk - 2.2 + lite vila (70kg, 72.5-fail 1:a PP, 72.5kg, 75kg-fail 1:a PP, 75kg fail 2xPP)
Amrap ring vertikalrodd - tempo 2020 (10,11,9,8,10)

Gav mig fan inte på 75kg - Det är ju faktiskt min 1RM i push press, men det var ju så nära hela tiden! =) Klarade iaf 1 på första försöket. Så jag har ju kvar min 1 RM..... men vill uppåt!
Charlotte lassade på 30kg direkt och det gick bra, hon har riktigt bra teknik i jerk´s, trots att hon pga skador inte kunnat träna på detta vis på år och dar...

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 rep
Dips
GH raises (nordic hamstrings)

Gick bra. Inget mer med det. Dipsen var lätta. GH-raises brände.

100 situps - ankrade

Efter detta skulle självklart damen sola också.... suck.... så jag lekte vidare lite i gymmet.

10 x rotation med stång (a la brunberg)
12-15 x "punches" (Se här - Andra videon. Jag startar dock med hälar under höfterna - lite som en split jerk fast asymmetrisk)
10 x armhävningar med brett grepp

Länge sedan nån typ av rotation var med i träningen, har varit väldigt mycket symmetriska rörelser så jag ville bara köra lite extra av de. =)

Nu strand. Och kaffe. Sen hotell.

Hotellfrukost.... längat redan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en skön semester vecka och ett härligt uppvaknande, då det gäller CF, kör hårt! //Joakim

Johan Lindvall sa...

Kul att ha dig med Joakim! Vi får ta det igen nån gång! Lycka till i Åminne!