onsdag, augusti 18, 2010

Äntligen pistols igen...

En övning som är lite av en favorit är Pistols. Alltså enbensknäböj. Den sätter krav på maxstyrka, rörlighet och balans. Klarar inte så jävla många man har jävligt stor lust att få upp den styrkan... Härligt att OPT börjat lägga in den i programmet igen.

Måndag:

Tabata Pistols - 4 set per ben - alternerande (Vä: 9,8,8,8 Hö: 8,8,8,8)

5 min med AMRAP av 10 st obrutna ringdips (OPT: CTB Chins) : 5 varv + 9 dips + 5 dips + 2 dips.

75 box jumps på tid: 2.21 min.

Fy fan vad det var jobbigt med dipsen. Och allra helst när det skall vara obrutna! Fick verkligen kämpa mig till de två-tre sista repsen i de två sista rundorna. Har en takhöjd på ca 4 m så det är riktigt riktigt ostadigt och vingligt i ringarna, man känner sig helt värdelös, men ger nog jävligt bra effekt! =)

Tisdag:

1 km löpning (3.48 min)
3 min vila
1 km löpning (3.26 min)

Första varvet kändes lite som en uppvärmning då jag bara kastade mig ut ur huset på landet och kutade utan en specifik uppvärmning, bara för att hinna innan frisörskan skulle dyka upp. =)

Onsdag:

Vila! Men go träningsvärk i röv och baksida lår efter löpning och pistols.


Vila ikväll alltså. Måste ändå städa ur hus och plocka bort vikterna från maskinhallen så det blir en del göra iaf. =)
Skall hem till sthlm igen på lördag. Kul! Skolan börjar och man skall bli sambo med tjejen igen efter att ha vart sambo med Gabbe. =) Hehe... skillnad? Jag tror det.

4 kommentarer:

mathias sa...

krav för idrottare relativt hög nivå med höft/knä/fot problem hos oss efter rehab är >15 enbensknäböj =)

Johan Lindvall sa...

På 20 sekunder?

Gabe the babe sa...

ÖJ!
Jag är klockren sambo yo!
Jocke som inte städar efter si ;)

Pistols övar jag på nu som fan.. du såg ju hur kasst det gick.. annars så är mats vittne till 45 double unders! ye boi!.....

Ses i helga!! :)

m sa...

på tyyysen sekunder =)