fredag, augusti 20, 2010

Double Unders under strömavbrott...

Sitter för sista dagen i denna reception nu. Så förbannat skönt faktiskt. Ska bli rätt så avslappnande att flytta hem till "full fart"-sthlm och få lite lugn och ro från turisterna... eller iofs så är turisterna ofta från sthlm så jag stöter väl på dom igen. =) Haha!

Trodde jag skulle få köra ett sista pass i maskinhallen enligt OPT på lunchen idag, men far min var så "snäll" och städade undan och tog ner ringarna eftersom jag skall sluta idag. Så tji fick jag. Men tack iaf pappa! =) Vilodag alltså. Kunde ju ha kört nåt kroppsvikts-enligt, men jag tar det imorrn istället...

Igår:

A. 5, 5, 5, 5, 5 x Squat Snatches (50kg, 55kg, 57.5kg f på 3e, 57.5kg f på 3e, 57.5kg f på 3e OCH 4e)

B. Handstand Pushups Ladder 1-10: 10.49 min

C. 10 varv x 30 obrutna Double Unders på tid: 6.01 min (alla obrutna)

A. Detta gick ju fan åt helvete. Ingen ursäkt - men lyftarplattan på gymmet är flyttad till "centrum" kan man säga och jag blir lite ofokuserad när folk tittar. Men jag tror det var mer ovana att lyfta 5 rep som mitt nervsystem inte klarade - hade mer i mig för en-reppare men detta var fan max för 5 rep alltså. Vågade inte riktigt dyka under stången på fail-repen. Aja. Gör om gör rätt.

B. Är ju så svag i HSPU så detta blev mer en 55 rep på tid. =)

C. Mitt under 5e varvet så dog elektriciteten på gymmet, men jag lyckades hålla tempot och slutgöra de 30 repen i mörker. =)
Ljuset kom ju aldrig tillbaka heller så jag fick faktiskt köra de sista 4 varven i KOLMÖRKER - rätt ballt att köra dom obrutna också! "Trust your instincts....!" =)

2 kommentarer:

Martin Altemark sa...

bara att göra den alla seten HSPU obrutna, och på så kort tid visar väl på att du inte alls är svag i den övningen?

Johan Lindvall sa...

Obrutna? Nejnejnej... det klarar jag aldrig! =) Det blev mer som ett lopp på 55 rep på tid... bröt hejvilt överallt.