tisdag, augusti 24, 2010

Back in sthlm

Tillbaka i hufvufstaden och in i matchen med en gång... Studier ska genomföras och C-uppsatser skall planeras och fan och hans moster! Ingen mjukstart precis.... ska iofs bli nice att komma tillbaka till kliniken och få igång behandlings-händerna igen...

Blev lite dåligt med träning i helgen, pga flytt och middag med damens föräldrar (som även innebar "all you can eat"-mjukglass på Jensens... kungligt!) Nu är jag numera åtta dagar efter OPT´s schema... fast det spelar väl ingen större roll.

Trän igår:
20 min amrap av:
2 Power Clean 80kg
2 Squat Clean 80kg
7 Muscle Ups
15 calorier på rodd

Resultat: 4 varv + 2 Pc + 2 Sc + 1 Mu.
Skrallt jobbat med så många vilodagar innan, men det var nog mest tyngden i vändingarna som var problemet. Äckligt med hög vikt i en metcon. =)

Dagens:
A. amrap push press 2x16kg på 30 sek - 60 sek vila X 5 (24, 24, 18, 17, 15rep)

B. amrap av 15 st obrutna CTB chins på 10 min (3 varv, 9 rep, 1 varv, 11rep, 6rep, 5rep, 2rep)

C. 3 km löpning på tid. - 11.42 min på löpband.

Chinsen var helt sjukt jobbigt. Tanken slog mig att jag borde startat med 10 obrutna reps denna omgång, för det har OPT ordinerat vid ett tillfälle för ca en vecka sedan men jag dissade det för jag hade bara ringar tillhands. Så jag hoppade rätt på 15 rep - åh fy fan. Det var tufft. Mycket vila. Svårt att göra många, men de tre första rundorna gick fint iaf.

Löpningen nämner jag inte. Under fotbollstiden sprang jag på 10.00-10.20 och svårt att fatta att min kondis inte är där längre. =) Hehe... bara att acceptera och försöka komma ner igen.

Får se om jag tar ordinerad vila imorrn eller om jag hoppar över den. Har haft en hel del vila de senaste dagarna. Har för mig att det var max 1RM x 10 set Marklyft. Det kommer Gabbe gilla.... =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå Johan!

Tillbaka i vardagen ser jag, lite motivation finns till dig på söndag mellan 10-15, jag har ett gästpass till CF vid Slussen, kanske dyker jag upp, Hör av dig på 073-592 45 14
tack för senast, speciellt Ula Hau!
Joakim