torsdag, augusti 05, 2010

OPT 3 - Snatch PR!

Nu är jag "bara" 4 dagar efter i OPT´s planering. Men det är väl bara att jobba på...

Charlotte åkte igår, så nu är jag tillbaka på Fårö och med 9 dagar jobb i planeringen. Najs. Jo. Eller.....?
Hade vart jäkligt gött om damen tog en tur tillbaka hit igen, så vi kan få lite mer semester...
Känns fan som att sommaren precis började och jag har bara suttit i receptionen hela tiden.
Lekt i maskinhallen en del också iofs.
Men har knappt sett av mina vänner på ön... Vad hände?
Tur jag har min kaffekopp. Och en timme lunch.

I tisdags hade jag sur jäkla träningsvärk. Hamstrings och röv-musklerna var uttjänta efter marklyft, löpning, swings, hang powercleans, GH-raises etc... fy fan. Gillar James på OPT bakre kedjorna eller vad?
Tur det var vila för mig!

Tog förresten på mig de gamla löpardojorna från Asics för att lyfta vikter i dom. Men jag kunde lika gärna satt på mig ett par gamla träskor. Helt otroligt vad dom kändes som tegelstenar efter att ha gått runt i mina Nike Free 3.0 dygnet runt. Men jag tror ändå att det stödet behövdes under lyften... =)
men bara för att ha sagt det: Nike Free 3.0 ROCKS! Har redan två par och kommer nog köpa fler...


Träning igår: OPT 3
3 Front Squat - 2 Snatch - 1 Amrap chin: Skall göras i denna ordning och jag skall hitta mina max under en timmes tid. Max 2 sek mellan reps.

Efter ca 20 övningssnatches på varierande vikt och massa Front Squats så blev det tre försök:

1. 3x80kg FS + 2x60kg Sn. + 15 chins (strikta i ringar, ej kipping på stång som egentligen var ordinerat)

2. 3x85kg FS + 2x65kg Sn. + 13 Chins

3. 3x85kg FS + 1x65kg Sn. (fail 2) + 13 Chins

Andra rundan fick bli mitt bästa.
Jag kände mig otroligt vek i FS och hade inte så mycket mer att ge. I Snatchen blev jag förvånad! Trodde absolut inte jag skulle ta mitt gamla PR (62.5kg) och så göra det X2! Nice!
Dock gjorde jag det utan att ha max 2 sek mellan repsen så egentligen räknas inte mitt OPT 3.
(Tror det gällde mellan FS och Snatch också och inte bara mellan chins-repen.... )

Trist att jag inte får pröva några amraps med kipping längre... får spara det till i höst.



Front Squat och 2 x PR Snatch. =)

Inga kommentarer: