tisdag, augusti 31, 2010

Dubbelpass och nedtagen på jorden...

Blev nedtagen ordentligt idag. Inför mitt andra pass så frågade Andreas om jag kunde titta på hans teknik(!) när han skulle göra en 6:a på 160kg(!!) Sumo Deadlift. Jahapp. Jag som nätt och jämt gjorde en 1RM på 157.5kg häromdan... Haha! Där blev självförtroendet lite mer jordnära igen.....

Nedan är filmen på honom - så - vad kan vi tipsa/rosa Andreas om? =)





Egen träning då -

Kl. 6.45 - Pass 1

A. 1st Powerclean + 1st Midhang clean X 5 set, 1 min vila b/t set (teknik - lätt vikt): 60kg X 5.

B. 2 st Jerk Balance + 2st Tall Split Jerk X 5 set, 1 min vila b/t set (teknik - lätt vikt): 30kg X 5

C. Push Press + Power Jerk + Split Jerk 1.1.1 X 5 set, 1 min vila b/t set (max pushpress + jerks på samma vikt): 70kg, 72.5kg, 75kg, 75kg, 72.5kg

Fick snabba på passet för att hinna till min praktik kl. 8.00 så endast 1 min vila mellan seten ist för 2 min.


Kl. 15.15 - Pass 2.

5 Varv:
10 burpees AFAP (alla obrutna)
20 obrutna Chins (alla obrutna)
400m löpning på 90% (Glömde 90% och körde max - ca 50 steg från chinsräcke till löpbandet - tog ca 10 sek att få upp farten på den också)
3.30 min vila

1. 3.07 min
2. 3.03 min
3. 3.01 min
4. 3.00 min
5. 2.59 min

Vilan låter lång men när man springer max 400m så känns det behövligt, ffa om man skall klara 20 obrutna chins också. Bara väntar på att OPT skall lägga in detta program igen, utan vila. =)

Imorrn blir det ett återhämtningspass på ett par km löpning - måste få igång löparbenen till Tjurruset!

Nu skall det vilas - har precis inhämtat karré från prisextra och styckat upp det fint och jämnt. =) Klinik imorrn, första gången sen sommaren - ska bli skönt att få igång händerna igen.

2 kommentarer:

Andreas sa...

det var jo 4rde sett da :P Men kommer ikke øke på noen uker tror jeg.. Tar opp i reps på mindre vekt + teknikk :) takk for hjelpen foresten!

Anonym sa...

Vi skulle kunna tipsa Andreas om att höften inte skall lyfta före stången.
När man påbörjar lyftet skall kroppen vara spänd, se det som en bogserlina =)