onsdag, augusti 11, 2010

Handlotion borde förbjudas...

Vaknade 06.15 av klockan, flög upp, totalt inställd på förstklassig frukost på Wisby Hotell.
Är det något som ger frid i själen så är det en uppdukad buffé, kaffe, morgontidning och tystnad. =)
Fy fan vad gött det var. Det var en diger buffé med allt. På en sån här tillställning så sopar jag undan mina åsikter om kost och rätt och fel om det - så bröd och allt vad det innebar hoppade jag bara på! =)
En powernap på soffan hemma efteråt blev det också.

Efter jobbet så skulle jag till maskinhallen som vanligt och köra OPT:

12, 9, 6 rep av:
Squat Clean 70kg
Muscle Ups

Mina tankar innan var att 70kg skulle väl gå ganska bra och muscle ups har jag ju börjat få in okej, plus att Gabbe hade lite talk så greppet skulle bli bra.

Fy fan så fel jag hade.


Tid: 14.04 min.


Riktigt jävla dålig tid. Men det var Muscle ups´en som drog iväg tiden.
För några dagar sedan lyckades vi få HANDLOTION på ringarna och det hade letat sig in i tejpen. Så när jag började bli svettig och talket tog slut (självklart!) så löste lotionen upp sig och det var ishalt på ringarna - hade jag inte chans till grepp! Kände redan från första rundan att detta skulle ju ta en evighet - riktigt knäckande för psyket.

De fyra sista MU på sista rundan fick jag helt enkelt skita i, var totalt omöjligt att få igenom övergången "chin till dip" utan "false grip" när man var lite trött, så jag avslutade med fyra vändningar i stället.

Vändningarna brände i benen. Det var äckligt jobbigt att vända så många på relativt hög vikt.




Första rundan - MU´s slukade en massa tid!

Inga kommentarer: