fredag, augusti 06, 2010

Kast med liten kula

Händer inte mycket på den här ön, förutom att man börjar få ångest över att man inte läst den där Clinical Neurodynamics som vi fick i sommarläxa. Damn. Måste. Börja. Nu.

Lii kanske kommer ner btw, det hade ju vart skoj och se den gladlynta skåningen på ön innan skolan startar igen. =)

Gabbe hängde med på lite sprint träning igår.

Träning:

3 st T-Line Drill, vila 2 min X 3 (ca 38 sek per 3:a, känner mig löjligt långsam)

5varv:
3 st tunga Power Cleans (80kg, 85kg - f rep 3 ok rep 4, 85kg, 90kg f rep 3 + 4, 85kg)
+ 20m accelerande sprints

5 set med 6 st Strongman Throws 20kg KB (OPT: 4 kg med ball, men hade ingen sån. =) - ca 1 min vila

Strongman throws var lite skojigt, skön känsla att ta ut höftextensionen maximalt. Men det var för tungt för att verkligen få till explosiviteten, men bra styrketräning. T-Line Drills kändes ordentligt i adduktorerna... det har jag fan inte känt på väldigt länge - sen fotbollstiden tror jag. =)



Mörk video, men funkar...




Förresten så tipsade OPT om en go artikel om glykemiskt index: Läs här

Inga kommentarer: