söndag, augusti 29, 2010

Oxfilé och 300 FY!

Bra matdagar har det varit i helgen. Rostbiff till lunch igår och sen en redig middag med grabbarna som innebar Oxfile med chevré- och sparrissås. Detr var förresten en go kväll med pojkarna, en del whisky förtärades och snacket gick.

Idag har man fått i sig en amerikansk köttgryta och nu på kvällen slank ett par räkmackor med ägg och majonnäs ner. =) Billigt med räkor på Willy´s! Har även tagit upp två lamm-ben som skall styckas för framtida bruk... Hehe...

Igår blev träningen som nedan medan idag så har den enda träningen vart en tur på IKEA.

Uppvärmn: 500m rodd.

10 min rodd (egentligen airdyne) med mål på 300 cal - en så kallad "300 FY".
Resultat: 179 cal.
Alltså - 300 cal..? Fuck You......

Efterspel -
A. 3 x 6-8 belly back (progr. för back leaver) med ca 3 sek i toppläge.
B. 3 x 5 Ice cream maker i chinsrack - långsamt för form.
C. 25 obrutna chins + 1 min all-out rodd (29cal)

Detta, mina vänner, var helt jävligt.
Den enkla och ack så jävliga 10 minutaren var som ett slag över huvudet. Fick mjölksyra med en gång, trots en relativt låg damper inställning, och fick till och med ta mig lite vila av och till. Måste har varit helt förstörd efter marklyften och rodden dagarna innan.
Eller så är flåset bara inte bättre. Då ser det inte bra ut inför Tjurruset 16 oktober. =)

Det var även helt klart förkrossande för självförtroendet att jag inte ens klarade hålla "300 cal"-tempo på den sista allout-minuten... (29 cal / min)

Sova sött nu. Måste komma tillbaka starkt.

Inga kommentarer: