lördag, september 04, 2010

PR i Jerk och en nasty 21.15.9.

Helg!

En vända på stan - lite presenter åt damen och nån tröja till mig själv. Första tröjan jag köpt på två år, man blir visst lite hemmavan med den garderob man har när man går på naprapathögskolan i mjukisbyxor varje dag. Förnyelse - ja tack! =)

Träningen:

Uppvärmn - 800m löpning på det nya löpbandet - Curve. (Helt jävlig!) =)

På 12 min - bygg upp till max Split Jerk från rack: 4x60kg, 2x70kg, 2x80kg, 90kg fail, 90kg, 92.5kg PR, 95kg PR. (Woho!)

3 min vila och sedan:
21, 15, 9 rep av:
Chest to Bar Chins
Burpees

Tid: 4.36 min

6 min vila och sedan:
800m löpning (gjorde även denna på den nya curve): 3.50 min.

Okej. Löpningen ber jag om ursäkt för. Men Curve-bandet är ju helt fenomenalt!
Vaderna, Glut. Maximus och Hamnstrings fick syra efter 300m och jag dog. Detta pga att bandet går inte på el utan man driver bandet med egen kraft - men löpningen blir perfekt enligt POSE och bålen är tvungen att slås på. Grym verkligen!
Men inga snabba tider där inte!

Nu blir det ett par snabba kalla, och sen till biffen Mats för lite partaj. Tur OPT har vilodag imorrn. ;) ... Hehe...

Inga kommentarer: