onsdag, september 08, 2010

Sliten person. Höftrörlighet i fokus.

Blev ju som sagt inget andra pass igår och jag skulle göra det idag. Men var inte helt med idag heller. Att bli andfådd och sliten att gå uppför en t-banetrappa är väl inte riktigt meningen på morgonkvisten. Så jag hoppade träningen överhuvudtaget.
Trodde jag... fick ett infall iaf -

Kl. 20.45

6 varv löpning runt lillsjön.
Varje varv är ca 1500-1600m.
Tog mig 39.30 min.
Så 9-9.6 km på under 40 skall jag vara nöjd med då jag inte sprungit längre sträckor sen jag vet inte när. =)
Tjurruset, come on!

Imorgon är det en ledig dag från skolan, som dock skal fyllas med plugg inför öron-näsa-hals tentan på fredag. Jag och Gabbe har även fått hjälp av forskar-rektor Eva och Manipulations-Guru Claes om vårt examensarbete. SÅ helgen kommer handla om artikelsökningar på PubMed angående höftrörlighet och ländryggssmärta.
Det är ett komplex som ligger mig varmt om hjärtat och det skall bli kul att göra en studie om det, men vi får se vad resultatet leder till. Jag tror själv att en inskränkt höftrörlighet för med sig en hel del ont. Ländryggen får ta stryk och muskler inhibieras reflektoriskt och tvingar oss i en "sittande" stå-ställning. Intressant detta.
Mer om det en annan gång.
Dusch.
Nu.

Inga kommentarer: